.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتظارات مردم از نامزدهاي انتخاباتي
مرتضي ناصحي
انتظارات مردم از نامزدهاي انتخاباتي

«بسمه تعالي» پايان هشت دوره چهارساله به مجلس شوراي اسلامي و تمهيدات مردم و مسئولان براي برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس ، از مصاديق بازر عنايت خداوندي براي تداوم انقلاب اسلامي است كه به اعتراف د,ست و دشمن مهمترين تحول اجتماعي دنياي معاصر ، مخصوصاً با محور مباني ومفاهيم مكتب انسان ساز اهل بيت است.
درباره اهميت برگزاري پرشكوه اين انتخابات همين بس كه سرمداران زروزور و تزوير با همه امكانات رسانه اي و تبليغات خويش ، حتي بيش از ايرانيان به ميدان آمده اند وبا ذات گرگ مانند خويش لباس ميش پوشيده اند و با كريه ترين صدا بر طبل عدم حضور مردم در انتخابات مي كوبند در اين سوي ميدان، يعني در داخل كشور ، اگر برگزاري انتخابات را يك شكل اجتماعي وسياسي با چهار ضلع مختلف براي تشكيل يك مجلس مقتدر مردمي بدانيم ، سه ضلع آن تقريباً آماده است .
ضلع اول يا مهمترين ضلع آن تدوين وتبيين سياست هاي كمي برگزاري يك انتخابات پرشور و با شكوه از سوي مقام معظم رهبري است كه اين مهم با كلمات و جملات هدايتگر گذشته و اخير در حافظه تاريخي مردم ايران ثبت است كه انتخابات را صحنه ابراز وفاداري مردم به نظام و نااميدي دشمنان در ايجاد فاصله بين مردم و نظام مي دانند . ضلع ديگر اين اتفاق سياسي ، وظايف مسئولين در اجرا و نظارت براي برگزاري يك انتخابات سالم است كه الحمدلله امور مربوطه ، تا اين مرحله يعني ثبت نام و بررسي صلاحيت ها انجام شده و براساس تجربيات 33 سال گذشته ، انشاءالله مراحل بعدي نيز با موفقيت و براساس مصالح نظام اسلامي و مردم انجام مي شود .
مردم كه در سومين ضلع اين شكل شكيل هستند ، اگر چه در تمام انتخابهاي پس از انقلاب مخصوصاً در آخرين انتخابات يعني رياست جمهوري ثابت كرده اند كه هيچ چيز را با انقلاب عوض نمي كنند ، اما فراموش نكنيم كه مردم مطالبات مادي و معنوي دارند و برآورده كردن آنها از وظايف نظام و همه كساني است كه در اين نظام مسئوليت مي پذيرند از اينجا بحث چهارمين ضلع برگزاري انتخابات يعني نامزدها پيش مي آيد كه در پيش و پس از انتخابات وظايت خطيري دارند . مهمترين اين وظايف كه مربوط به قبل از برگزاري انتخابات است ، توانايي نامزدها براي به دوش كشيدن بار سنگين نمايندگي مردم است و حتي همه كساني كه نام نويسي كرده اند اين توانايي را در خويش ديده اند . در مراحل بعدي رعايت اخلاق در همه ابعاد سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي است .

نبايد فراموش كنند كه نامزد نمايندگي براي ملتي شده اند كه داراي سابقه تمدني بسيار باستاني و مهمتر از آن فرهنگ اسلامي آن هم پاك ترين و اصيل ترين آن يعني مكتب اهل بيت هستنـــد و مردمي كه با آموزه هاي اسلامي و تلفيق آن با ذات ايراني خويش ، از دروغ بيزارند ، از ريا گريزانند و به هيچ قيمتي حاضر نمي شوند دامن ديگران را به تهمت و توهين آلوده كنند . مردمي كه مي خواهند در تبليغات انتخاباتي به جاي شنيدن كلمات سلبي ، جملات ايجابي را از زبان نامزدها بشنوند .
مردمي كه نمي خواهند نامزدها فراتر از وظايف نمايندگي خويش ، وعده و وعيد بدهند . مردمي كه نمي خواهند نامزدها با سطحي نگري به جاي بيان نكته هاي درس آموز و ارايه برنامه هاي كاري و شناسايي نقاط قوت و ضعف حوزه هاي انتخابي خويش ، حرفهايي بزنند كه قديمي ها گفته اند «به عمل كار برآيد ، به سخنراني نيست» مردمي كه حيف و ميل هاي تبليغاتي را بي تدبيري و در راستاي فريب خلق مي دانند .

نامزدها توجه داشته باشند كه انتخابات مديران باز و روشن براي كار سياسي است و نه سياسي كاري ، جولانگاه وعده هاي غيرممكن اقتصادي نيست ، ايستگاهي براي بيان منطقي برنامه هاي اقتصادي ، مخصوصاً در دو نگاه صنعتي و كشاورزي است ، انتخابات ميدان تاخت و تازهاي بي فرهنگي نيست ، بلكه زيربنايي براي فرهنگ سازي است اگر در آن سه ضلع ، همه چيز براي برگزاري انتخاباتي آماده است اين آمادگي با عملكرد درست تبليغاتي نامزدها به مرحله نهايي مي رسد مرحله اي كه دشمنان را مانند هميشه نااميد و انقلاب را تا انتخابات بعدي در مقابل تهديدها و تحريم ها بيمه مي كند و مخصوصاً انتخاباتي كه براي مجلس است كه به قول بنيان گذار انقلاب اسلامي در رأس امور است.

انشاءالله با برگزاري درست انتخابات در اسفند و نتايج خيره كننده آن ، سال جهاد اقتصادي را با جهاد فرهنگي و سياسي به چنان درجه اي از اكمال مي رسانيم كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنان نوروزي خويش به زبان آوردند .

مرتضي ناصحي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 بهمن 1390
مقاله بسیار آموزنده ی بود ازآقای ناصحی که یکی از مدیران توانمند میباشند تقدیر وتشکر به عمل می آید
نا شناس 11 بهمن 1390
مقاله بسیار آموزنده بود از آقای ناصحی که یکی از مدیران توانمد می باشند تقدیر وتشکر به عمل می آید.
علی موسوی 11 بهمن 1390
با تشکر از آقای ناصحی که مقالاتش همیشه توام با اتفاقات روز کشور هست.مدیری از جنس گردو خاک شلمچهءمهرانءدو کوهه...
حمید خزایی 16 بهمن 1390
تذکرات بجا بود انشاله این دوستان ببینندوعمل کنند جناب ناصحی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.009 seconds.